Villkor

Fraktsätt

Vi skickar med PostNord, Schenker, Best samt erbjuder att hämta i vår butik. Information om de olika leveranstiderna och fraktpriserna hittar du nedan.
 
PostNord

Fraktavgift: 59 kr

Ditt paket skickas med Posten och har en leveranstid på ca 1-5 arbetsdagar beroende på var du befinner dig i landet. Skriv in ditt mobilnummer i kassan så kommer Posten skicka aviseringen till din telefon när ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe! Om aviseringen dröjer och du med hjälp av kollinumret ser att ditt paket är framme så hämta ut paketet med kollinumret och legitimation. Paketet ligger hos ombudet i två veckor innan det skickas tillbaka till oss. För ej uthämtade paket, debiterar vi 300kr för frakter och hanteringskostnader.

PostNord Hemleverans

Fraktavgift: 149 kr

När du väljer Hemleverans kör Posten paketet till din dörr! Vid detta leveranssätt måste du vara noga med att ange ett korrekt mobilnummer, då Posten kommer att kontakta dig för att avtala en avlämningstid. Paketet kan levereras på dagen fram till 16.00 helgfri måndag-fredag. Skulle du inte vara hemma vid avtalad avlämningstid lämnas en avi i din postlåda och du får själv hämta ut paketet hos ditt lokala postombud, eller få det utkört mot avgift. För ej uthämtade eller nekat paket, debiterar vi 300kr för frakter och hanteringskostnader.

Schenker

Fraktavgift: 39 kr

Ditt paket skickas med Schenker och har en leveranstid på ca 1-3 arbetsdagar beroende på var du befinner dig i landet. Skriv in ditt mobilnummer i kassan så kommer Schenker skicka aviseringen till din telefon när ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe! Om aviseringen dröjer och du med hjälp av kollinumret ser att ditt paket är framme så hämta ut paketet med kollinumret och legitimation. Paketet ligger hos ombudet i två veckor innan det skickas tillbaka till oss. För ej uthämtade paket, debiterar vi 300kr för frakter och hanteringskostnader.

BEST

Fraktavgift: 79 kr

Om du lägger din order en vardag innan kl. 15.00 levereras ditt paket hem till dig mellan 18.00 - 22.00 samma kväll. Denna tjänst fungerar enbart i Stor-Stockholm, Uppsala, Nynäshamn, Nykvarn, Norrtälje och Storvreta. Det är mycket viktigt att du anträffbar vid leveransadressen och kan ta emot din beställning mellan 18.00-22.00. Om du bor i lägenhet med portkod är det viktigt att du anger portkod när du beställer. OBS! Om du ej tar emot ditt paket eller nekar leveransen debiterar vi 300kr för frakter och hanteringskostnader. Då Best aviserar dig via telefon strax innan leverans, är det att yttersta vikt att du lämnat rätt telefonnummer vid beställningstillfället, samt att du har telefon tillgänglig de utsatta tiderna.

Om du väljer att utföra ett byte eller en retur när du använt dig av BEST som leveransmetod så ingår ingen returetikett då paketet körts med bud hem till dig. I dessa fall står du själv för returfrakten både vid byten och vid returer.

Hämta i butik

Fraktavgift: 0kr

Paketet skickas till vår butik Cali OG på Brunnsgatan 9 i Stockholm och kan hämtas ut där efter klockan 12:00. Har ni lagt ordern innan 07:00 så kan ni hämta ordern samma dag. Har ni lagt ordern efter 07:00 kan ni hämta ut den dagen efter. OBS: Medtag ID-kort och ordernummer. Endast personen som lagt beställningen kan hämta ut paketet och giltig legitimation krävs. Under högt tryck och REA perioder kan detta leveransalternativ pausas på grund av platsbrist i butik.

 

Betalsätt

Vi tar emot VISA, Master Card, Euro Card, AMEX, PayPal, Klarna samt Caliroots Presentkort.

Det är tryggt och säkert att betala med kort på Caliroots. Vi samarbetar med DIBS, som är en av Europas ledande Payment Service Providers. DIBS hanterar dina kortuppgifter direkt och säkert. Inga kortuppgifter sparas hos Caliroots. Vi tar inte ut någon avgift för denna tjänst. Kontakta din kortutgivare om du har frågor angående betalningen.

Klarna Checkout
Med Klarna Checkout kan ni handla snabbt och enkelt med faktura, delbetalning, kort och direktbank. Se Klarnas villkor här.
 
AMEX

Avgift: 0kr

Vi tar endast emot Svenska AMEX-kort. Vi tar inte ut någon avgift för denna tjänst. Kontakta AMEX om du har frågor angående betalningen.

PayPal

Avgift: 0kr

Betala med ditt PayPal-konto. Enkelt och säkert. Vi kan enbart skicka beställningar till din verifierade Paypal adress på grund utav säkerhetsskäl så se till att ha en aktuell adress i ditt Paypal konto. Kontakta PayPal vid eventuella frågor om betalningen. www.paypal.com/se.

Klarna Konto

Avgift: 29kr

Vi använder oss av Klarna Europe AB, som hanterar alla våra fakturor. Du kan beställa mot Faktura både som privatperson och företag. Vi leverera endast varorna till den adress där du eller ditt företag är skriven (privat: folkbokföringsadress alt. företag: sätesadressen). Klarna gör en kreditprövning innan de godkänner köpet. Vi överlåter alla våra fakturor till Klarna Europe AB. Med denna tjänst väljer du hur mycket du vill betala i månaden. Lägsta beloppet är 50kr/mån eller 1/24 del av totalbeloppet. Du kan alltid välja att betala hela beloppet på en gång. Aviavgiften är 29kr. Inga uppläggningsavgifter. Vid beställning med Klarnas tjänster kan endast beställningen levereras till er folkbokföringsadress. Om du gör en retur rekommenderar vi att du kontaktar Klarna och informerar dem att en retur gjorts för att undvika övrigt avgifter såsom påminnelseavgift och ränta då fakturan kan hinna förfalla innan vi har behandlat er retur. Ni når Klarna på 08-120 120 10 alternativt www.klarna.se.

Klarna Faktura

Avgift: 0kr

Du kan beställa mot Faktura både som privatperson och företag. Vi leverera endast varorna till den adress där du eller ditt företag är skriven (privat: folkbokföringsadress alt. företag: sätesadressen). Klarna gör en kreditprövning innan de godkänner köpet. Vi överlåter alla våra fakturor till Klarna Europe AB. Fakturan skickas till dig på email, direkt från Klarna. Vid beställning med Klarnas tjänster kan endast beställningen levereras till er folkbokföringsadress. Om du gör en retur rekommenderar vi att du kontaktar Klarna och informerar dem att en retur gjorts för att undvika övrigt avgifter såsom påminnelseavgift och ränta då fakturan kan hinna förfalla innan vi har behandlat er retur. Ni når Klarna på 08-120 120 10 alternativt www.klarna.se.

Caliroots Presentkort

Avgift: 0kr

Du kan hel eller del betala med ett Caliroots Presentkort. Har du ett presentkort som du vill använda fyller du bara i koden på checkout sidan vid sektionen betalsätt. Du kommer direkt att kunna se det slutgiltiga beloppet i beställnings översikten.

 

REA-/Helgdagar:

Under reatider och helgdagar kan leveranstiden ökas med 1-3 arbetsdagar. Vi ber er ha överseende med detta så lovar vi att vi gör så gott vi kan för att få iväg ditt paket så fort som möjligt. Under större REA-perioder har vi tyvärr begränsad möjlighet att kontakta dig som kund om din order inte skulle vara komplett.
 

Ändringar av order

Eftersom vi vill att du ska få ditt paket så snabbt som möjligt så packar vi dina varor kort efter att din beställning har kommit in till oss. Vi har därför inte möjlighet att ändra i din order. Vill du ändra storlek, lägga till en produkt eller en rabattkod var vänlig utnyttja er returrätt och lägg sedan en ny beställning.
 

Stora beställningar

Vi har absolut inget emot att du beställer mycket samtidigt. Dock reserverar oss rätten att makulera din order om du beställt fler än den tillåtna kvantiteten på den specifika produkten, detta gäller framförallt på limited edition produkter och sneakers. Har du funderingar kring detta, maila kundtjänst [email protected].
 

Prisfel

Vid eventuella prisfel förbehåller vi oss rätten att justera eller makulera beställningen.
 

Rabattkoder, kampanjer och övriga erbjudanden

Vid kampanjer med rabattkoder eller andra erbjudanden så är det inte möjligt att aktivera några rabattkoder, aktivera erbjudanden eller justera priset i efterhand. Rabattkoden eller erbjudandet måste vara aktivt och aktiveras i kassan innan köpet slutförs för att vara giltigt. Vid byte: En vara som är köpt till rabatterat pris kan endast bytas till likvärdig vara eller billigare vara d.v.s. man kan inte byta till en vara som är likvärdig med priset innan rabatten.
 

Makulerade ordrar

Beställningar kan inte garanteras förrän betalning är oss tillhanda och din order är skickad. Varor i din varukorg är inte reserverade till dig och är tillgängliga för andra kunder samtidigt. Vid de tillfällen där det framgår att en produkt är reserverad i din varukorg så ska detta dock inte ses som en garanti och produkten kan fortfarande säljas till någon annan. Vi reserverar oss för att produkter kan ha sålt slut även om din order har gått igenom. Din order är ej bekräftad förens du erhållit ditt leveransbekräftelse mail.
 
 

Övrigt

Vi reserverar oss för fel utom vår kontroll, exempelvis force majeure.

Sortimentet i webshoppen skiljer sig från det i mark butikerna. Vi garanterar alltså inte att det du ser på den här sidan finns i någon av mark butikerna.
 

Villkor för erbjudandet "Köp en produkt och få en gåva på köpet"

Erbjudandet köp en produkt och få en gåva på köpet gäller endast på utvalda produkter ur vårt sortiment där det specificeras i samband med kampanjinformationen som utgår under perioden erbjudandet gäller. Köper du två produkter under erbjudandet så får du två gåvor och så vidare. Vid retur måste både produkten och gåvan returneras, annars har du inte längre rätt att ta del av kampanjen och får du betala för gåvan. Vid retur av gåvan sker ingen återbetalning då du aldrig debiterats för gåvan. Vid överförsäljning eller om en produkt är slut i lager förbehåller vi oss rätten att makulera ordern, i dessa fall meddelas du via email. Denna kampanj går ej att kombineras med övriga erbjudanden eller rabattkoder.

 

Villkor för erbjudanden: "3 för 2" & "2 för 1"

När du köper tre varor (eller 2 varor i 2 för 1-erbjudandet) från så får du automatiskt den billigaste på köpet. Vid eventuell överförsäljning eller om en produkt är slut i lager förbehåller vi oss rätten att makulera hela order. Vi kommer via mail informera dig om vilken produkt som är slut. När vi makulerar din order läggs de varor som fanns på din order upp på hemsidan igen och du kan då lägga en ny beställning.

Retur och byten:
Du har alltid 30 dagars öppet köp, detta gäller även på reaprodukter. Vid retur av den fria produkten sker ingen återbetalning då denna produkt aldrig debiterats för. Om du returnerar en produkt som du betalat för, men väljer att behålla den fria produkten har du inte längre rätt att ta del av kampanjen och du får då betala för den fria produkten. Detta innebär att vi endast återbetalar mellanskillnaden mellan den fria produkten och den produkten du returnerar. Denna kampanj går ej att kombinera med andra erbjudanden.

 

Villkor för "Mystery Box"

För specialprodukterna "Mystery Box" gäller följande: Full returrätt som vanligt men du måste i så fall returnera hela lådan. Alltså erbjuder vi inget byte av enstaka produkter.