Vanliga frågor

– När är kundtjänst öppet?

Kundtjänst jobbar vardagar, måndag till fredag! Ni kan skicka ett mail till oss när ni vill så besvarar vi så fort som möjligt, alternativt ringa oss på helgfria vardagar mellan kl 08.00-18.00 så hjälper vi er på bästa möjliga sätt. Det är dock väldigt viktigt att ni har ert ordernummer redo i kommunikation med oss så vi snabbt ska kunna hjälpa till!

– Kan jag avbeställa min order efter den har blivit lagd?

För att du ska få din order så fort som möjligt så behandlas kort efter att ordern blivit lagd, därför har vi ingen möjlighet att annullera din order. Har du däremot lagt din order mellan klockan 17.00-07.00 så kan du skicka ett mail till [email protected] så kan vi beroende på hur långt i behandlingen din order är, eventuellt avbryta den. Det är viktigt att du skickar med ditt ordernummer och fraktbolag i mailet så vi snabbt kan hitta din order.

– Kan jag ändra/komplettera min beställning efter den blivit lagd?

Dessvärre har vi ingen möjlighet att lägga till eller ändra något i din order, detta för att vi packar din order kort efter beställningen gjorts.

– Jag ska returnera och har valt Klarna faktura, hur gör jag?

Ska du returnera en eller flera och du har valt Klarna faktura som betalningsmetod så rekommenderar vi er något av följande. Antingen så betalar ni för produkterna och väntar på en återbetalning från oss eller så kontaktar ni Klarna på 08-12012010 eller www.klarna.se och ber dem skjuta på förfallodatumet. Vi kan ha upp till 14 dagars hanteringstid på våra returer så för att undvika ytterligare avgifter såsom påminnelser och liknande så kan ni välja ett utav de två presenterade alternativen.

– Hur funkar era rabattkoder?

Våra rabattkoder kan ibland ha vissa restriktioner, det är därför alltid viktigt att ni läser informationen ni fått när ni erhåller er rabattkod. Rabattkoden ska appliceras på checkout sidan, under er varukorg så finns det ett fält för eran kod som heter "Lägg till rabattkod". Efter ni fyllt i fältet med koden, trycker ni på "Aktivera kod". Ni kommer då se att priset på produkten/produkterna ändras i er varukorg. Får ni ingen rabatt trots att ni följt dessa instruktioner är det viktigt att ni inte lägger ordern ändå, vi har in gen möjlighet att lägga på rabatter i efterhand så för att undvika felaktiga beställningar så kan ni höra av er till våran kundservice via epost eller telefon så hjälper vi er!

– Jag har valt Jetpak som leveranssätt, hur funkar det?

Om du shoppar hos oss har du möjlighet att välja Jetpak som leveranssätt, med denna metod är det leverans samma kväll om ni har lagt er order innan klockan 15.00 på vardagar. Jetpak levererar samma kväll mellan klockan 18.00-22.00 till följande städer; Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Enköping, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Kalmar, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Kungsbacka, Luleå, Ronneby, Skellefteå, Sundsvall, Umeå, Visby, Vänersborg, Västerås, Örnsköldsvik och Östersund! Då Jetpak aviserar er via telefon strax innan er leverans så är det at yttersta vikt att ni säkerställer att ni lämnat rätt telefonnummer vid beställningstillfället samt att ni har mobilen tillgänglig mellan utsatta tider.

– Hur vet jag vilken storlek jag ska ha?

Bredvid våra produktbilder finns en så kallad storleksguide, om ni trycker på den kommer ni få fram mer detaljerad information kring storleken på just den specifika produkten du tittar på. Det är viktigt att ni kollar på guiden innan ni lägger eran order då storlekarna kan skilja sig från model till model. Skulle ni dock ha råkat beställa fel storlek så har ni alltid 30 dagars retur- och bytesrätt när ni handlar oss.

– Var är mitt paket?

När du beställer hos oss får du alltid ett bekräftelse-mail när vi skickar ut dina varor. I detta mail finns en länk och genom att klicka på länken kan du spåra ditt paket. Spårningen aktiveras först när speditören registrerat försändelsen, därför kan det hända att länken inte fungerar precis när bekräftelse-mailet skickas ut. Om du spårar ditt paket och ser att det finns hos ditt ombud, behöver du ej invänta en avi via post/SMS, utan du kan med hjälp av ditt kollinummer som står i spårningslänken, och legitimation, hämta ut ditt paket! Tyvärr är det inte möjligt att i efterhand ändra leveransadress på en order.

– Mitt paketet var skadat när jag tog emot det, vad gör jag?

När du beställer hos oss får du alltid ett bekräftelse-mail när vi skickar ut dina varor. I detta mail finns en länk och genom att klicka på länken kan du spåra ditt paket. Spårningen aktiveras först när speditören registrerat försändelsen, därför kan det hända att länken inte fungerar precis när bekräftelse-mailet skickas ut. Om du spårar ditt paket och ser att det finns hos ditt ombud, behöver du ej invänta en avi via post/SMS, utan du kan med hjälp av ditt kollinummer som står i spårningslänken, och legitimation, hämta ut ditt paket! Tyvärr är det inte möjligt att i efterhand ändra leveransadress på en order.

– Hur reklamerar jag min produkt?

När ni som kund har en produkt ni misstänker är inom ramen för reklamation så behöver vi komma i kontakt med dig. Det är därför viktigt att ni via mail eller telefon informerar våran kundservice om detta innan ni skickar tillbaka paketet.

– Jag har inte fått min returfraktsedel, vad gör jag?

Om ni ska returnera en produkt men inte har fått med din returfraktsedel i er order så kan ni kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi er med detta. Se bara till att ha ert ordernummer redo så vi snabbt kan skapa en ny fraktsedel för er order.

– Har ni mottagit min retur?

På grund av högt tryck i onlinebutiken kan din retur i dagsläget ta längre tid än vanligt. Din retur hanteras inom 21 dagar från det att vi mottagit ditt paket. Så fort din retur har blivit registrerad och öppnad kommer du få ett mail som bekräftar detta. Har du inte fått en bekräftelse på att vi hanterat er retur inom 30 dagar från det att ni skickade tillbaka paketet, kontakta oss på [email protected], så ska vi försöka lösa problemet!

– När får jag tillbaka pengarna för min retur?

För tillfället har vi högt tryck i onlinebutiken, vilket resulterar i att återbetalningarna kan bli något försenade. När du fått en bekräftelse på att din retur har blivit registrerad och hanterad, så kommer du därefter bli återbetalad. Du kan se din återbetalning på ditt kontoutdrag inom 5 bankdagar räknat från och med dagen du fick din returbekräftelse från oss. Återbetalningen görs alltid till samma betaltjänst som användes vid köpet.

– Jag har inte fått alla varor i min order, vad händer nu?

Då vi för tillfället har många bra kampanjer och erbjudanden, så kan det hända att vissa av produkterna ni beställt hunnit ta slut i lager. Anledningen till att produkterna ändå ibland syns på hemsidan är på grund av att vårt lagersaldo inte hunnit uppdateras mot hemsidan. Om du mottagit en icke fullständig order så kommer beloppet för denna/dessa varor också självklart återbetalas, alternativt krediteras på din faktura.

– Kan jag byta en vara jag köpt under en kampanj?

Om du köpt en produkt under kampanjperiod, så gäller rabatten för den ordern du gjort. Du kan tyvärr inte byta en produkt mot en annan efter kampanjens utgång och erhålla samma erbjudande. Självklart kan du byta storlek om du skulle behöva, men det är ej möjligt att överföra din rabatt från en produkt till en annan. Du kan heller inte i efterhand aktivera en rabattkod.

– Varför får jag inget kollinummer när jag väljer "hämta i butik"?

Har du beställt ditt paket med tjänsten (hämta i butik) så får du inget spårbart kollinummer, du får dock ett trevligt samtal eller mail när ditt paket är klart att hämtas i butiken.

– Hur gör jag en retur?

Fyll i returdokumentet som skickas tillsammans med varan/varorna som ska returneras eller bytas. OBS! Det är väldigt viktigt att du skriver ett telefonnummer som vi kan nå dig på under dagtid om vi har några frågor angående er retur. Gå med paketet till ditt lokala Posten- eller Schenkerombud. Du som kund bekostar själv returfrakten. Vid ett byte skickas den nya varan fraktfritt.

Inga etiketter eller liknande för sättas direkt på skokartongen vid en retur. Är kartongen skadad vid returen till oss tar vi ut en avgift om minst 20% av varans värde eller 300kr. Kepsar får ej skickas i kuvert utan måste skickas till oss i kartong då formen måste bibehållas. Om du har några frågor kontakta oss gärna på tel: 08-72 00 797 eller via mail till: [email protected] Det är viktigt att ange ordernumret i mejlet.

– Varför har jag inte fått en faktura ännu?

Fakturan kommer till dig den 15e i varje månad om du valt klarna konto (delbetalning).
Annars kommer fakturan till den mailadress du uppgett. Har du fortfarande inte fått fakturan, kontakta Klarnas kundtjänst på tel. 08-120 120 10 och be dem skicka dig en ny.

– Jag har valt faktura - varför har mitt köp blivit nekat av er?

När ett fakturaköp genomförs gör Klarna en microupplysning av dig som kund för att se om de kan erbjuda den önskade krediten. Ni får då omgående besked om köpet har beviljats eller inte. Om köpet nekas kan ni alltid kontakta Klarnas kundservice för mer information.

– Finns varorna på webshopen i era markbutiker?

Många av varorna finns i våra markbutiker. Men tyvärr kan inte alla butikerna ha lika stort sortiment som webshoppen. Sortimentet hos markbutikerna skiljer sig också från varandra. Kontakta din närmaste butik för att ta reda på detta.

– Stämmer bilderna med färgen i verkligheten?

Vi kollar alltid våra bilder mot verklig vara för att säkerställa att färgen stämmer med det som visas på hemsidan. Eftersom färgen, på grund av inställningar och kvalitet, skiljer sig beroende på vilken skärm man har kan man ibland uppleva att produkten har en annan nyans än vad som visas på skärmen.

– Varför har jag inte fått någon sms-avi?

Avvakta till eftermiddagen, har du inte fått någon avi per mejl eller sms får ni höra av er till Kundtjänst. Har ni ett kollinummer men ingen avi kan ni med hjälp av kollinumret och legitimation hämta ut paketet.

– Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Hämtar ni inte ut er paket kommer vi dra av 300kr för frakt samt administrativa avgifter. För att undvika detta kan ni välja att hämta ut paketet och göra en vanlig retur.

– Hur ska man veta vilken storlek på skor man ska köpa?

Mät foten så här: Ställ dig med hälen mot en vägg och lägg något (t.ex. en bok) framför den längsta tån. Mät måttet mellan vägg och bok. Detta mått är din fotlängd. Eftersom man ofta har olika långa fötter bör du mäta båda fötterna och använda måttet från den längsta foten.
Till din fotlängd måste du lägga ytterligare 1-2 cm (beroende på hur bred eller smal din fot är samt bredden på den skomodell du väljer) för att få det innermått du behöver. Om din fot är 22 cm lång så behöver du troligen en sko som är ca 23 cm lång om foten är "normalbred".

– Är skostorlekarna i US eller UK?

Alla skorstorlekar är i US om inte annat anges. Kolla på storlekstabellen för att se vad storlekarna motsvarar i EU och CM.

– Är det alltid helt exakta mått i storlekstabellerna på kläderna?

Storlekarna kan skilja sig någon CM mellan varje plagg.




Har du ytterligare frågor, kontakta vår kundtjänst.